perjantai 22. tammikuuta 2016

Juoksumatto Tunturi Run Go 20




Aktiivisen juoksemisen olen lopettanut aikanaan 80-luvun alussa. Olen sen verran erakkoluonne, etten tykkää käydä salilla muiden kanssa. Rohkeus ei ole myöskään antanut juosta ulkona julkisesti. Minulla kuitenkin oli mahdollisuus käyttää ``yksityisesti`` salia syyskuu 2013 ja helmikuu 2014 välisellä ajalla. Tuolloin aloitin juoksuharjoittelua matolla. Olin yllättynyt siitä, kuinka mukavalta se tuntui. Toki lyhyitä matkoja aluksi keskivauhdilla 7km/h. Kuukauden päästä jaksoin juosta jo yli kaksi kilometriä putkeen. Neljän kuukauden ja noin 44 kilometrin jälkeen nostin nopeuden 8km/h. Juoksun pituus tuolloin 2.7km. Kevät ja syyskausilla olen kävelylenkeillä juossut enää satunnaisia lyhyitä pätkiä.

Tuon salikokemuksen jälkeen on tehnyt mieli hankkia itselleni juoksumatto. Olen katsellut käytettyjä ja seuraillut uusien hintoja. Vuodenvaihteen jälkeen sattui nettihaku silmiini edullisesta uudesta matosta. Sen saaminen olikin sitten mutkallinen juttu, mutta siitä ehkä joskus myöhemmin. Kaupat kuitenkin syntyivät ja 20.1 saapui juoksumatto kotiin. Mies onneksi kokosi sen minulle malttamattomalle ja pääsin kokeilemaan sitä vielä samana päivänä. Matto on Tunturi Run Go 20. 
Koska en mitään herkkuja siihen tarvinnut, olen mattoon ainakin vielä erittäin tyytyväinen.

Ensimmäinen puolituntinen tuli juostua vauhdilla 6,2 km/tunti. Nostin toiseen kertaan nopeuden 7km/h, tällä jaksoin 25min. Tästä se alkaa.

1 kommentti:

  1. Kovasti tsemppiä projektiin. Meidän olisi myös tarkoitus etsiä jonkinlaiset kuntosalilaitteet. Laadukkaat, mieluiten. Minulla on haaveena ollut jo monta vuotta oma kuntosali meidän kellarissa. Sitä täytyisi lähteä toteuttamaan. https://omasali.fi/kuntosalilaitteet/

    VastaaPoista