torstai 7. tammikuuta 2016

Liikuntatavoite vuodelle 2016



Liikuttua matkaa kertyi marraskuussa 141 ja joulukuussa 151 kilometriä. Tavoite olisi pitää alkuvuoden lukemat suht samanlaisina. Ainakin vielä näyttää lupaavalta, sillä tammikuun aikana on kertynyt 55 kilometriä. Nää pakkaset saa mut nyt kuitenkin pysyttelemään sisällä. 

Normaalisti mun kevätpuolen liikunta tyssää tuolla huhti-toukokuun vaihteessa. Motivaatio vaan aina loppuu ja ajatukset ja tekemiset siirtyvät kesään ja puutarhan hoitoon. Toivon, että liittymiseni Motivadeen auttaisi minua pyristelemään liikunnan parissa ainakin toukokuun loppuun. Toki tuossa pihanhoidossakin saa liikuntaa. 

Motivadessa otin vastaan haasteen liikkua vuoden aikana 100 tuntia. Jos mennään noin 15 tuntia/kk ja aktiivisia kuukausia minulla on 7 kuukautta, niin juuri ja juuri saan liikuntahaasteeni pulkkaan. Kokemuksesta tiedän, että määrät tuppaa tippumaan vuoden ensimmäisten kuukausien jälkeen. Joten nyt pitäis vaan olla tiukkana itselleen ton liikuntamäärän suhteen tai sitten joudun kesällä ``repimään`` liikunta-aikaa jostakin. Kesäisin en puutarhahommia ole merkkaillut liikuntoihin, vaikka paljon tulee metsätyötä, polttopuuntekoa, haravointia, kärräystä ym. Haluaisin saada tuon haasteajan kokoon kävelyllä, soudulla ja pyöräilyllä, joita harrastan.

Joululahjaksi toivoin pojilta viiniä ja suklaata. Toiveeni siis toteutui. Kuvan satsissa on 4kg ja 688g namia. Mä oon niin heikko kieltäytymään tosta herkusta. Painoani en tule näiden vuoksi kuitenkaan nostamaan. Onpahan ainakin yksi syy lisää liikkumiseen. Ja onhan nyt ainakin mistä tarjota toisille. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti