torstai 16. kesäkuuta 2016

Sukututkimusta



Yksi harrastuksistani on sukututkimus. Mieheni puolen sukua olen tutkinut hyvinkin paljon. Tämän viikon ajan olen selvitellyt oman sukuni vaiheita. Lähdin seuraamaan itsestäni äiti-linjaa taaksepäin ja juuret äidin puolelta vievät vahvasti Kauhajoelle. Alue on itselleni hyvin vieras. Olen syntynyt Orimattilassa, ja tunnen sen enemmän omakseni. 

Maalle mökille Jaalaan taas viikonlopulla sydän halajaa. Kuinka sitä voikaan kiintyä niin paikkaan, joka on itselle aiemmin ollut niin tuntematon. Mökin rakentaminen aikanaan kiinnitti minut sinne tiukasti.

Sitä vaan näitä sukututkimuksia tehdessä aina välillä miettii, että mistä olen kotoisin. Millaiset geenit määräävät sen, millainen olen. Kuinka paljon minussa on Kauhajokelaisuutta tahi Orimattilaisuutta. Missä on juureni, missä kotini.
Mutta niinhän sitä sanotaan, että koti on siellä, missä sydänkin on.

Viikon aherrus: Minä, äitini, äidinäiti,
äää= Alma Maria Matintytär Ilonen 19.2.1888 Kauhajoki
ääää= Kaisa Sofia Gustafsdr 3.8.1853 Kauhajoki Kyyny
äääää= Rebekka Mikaelsdr 27.1.1825 Kauhajoki Rahkola
ääääää= Lisa Karlsdr 30.4.1786 Kauhajoki YliKoski

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti