tiistai 30. toukokuuta 2017

Maantiepyöräilyyn hurahtanut



Tämän toukokuun pyöräilyt taitaa olla paketissa. Ihan 1000 kilometriä ei ole tänä vuonna vielä täynnä, vaan 983km, joten pian tuo raja ylittyy. Tälle kuulle kilometrejä on kertynyt ennätykselliset 354km. Olen pyöräilyä harrastanut pari vuotta ja vasta viimeisen vuoden tavoitteellisesti. Keskinopeudet ovat kasvaneet ja samoin matkojen pituudet. Viime kesänä keskinopeudet jäivät alle 20km/h ja pidin tuota ylitystä tämän kesän tavoitteena. Nyt on kuitenkin jo tämän kuun aikana niin 20 kuin 30 kilometrin lenkeillä ollut vauhti useamman kerran tuon yli, parhaimmillaan 23.5km/h. Joten nyt ei kai auta kuin asettaa seuraava tavoite 25 km/h tasolle.

Tänään poikani lähti mukaani 21.5 kilometrin lenkille. Hänen mukaan tulonsa ärsyttää ja ketuttaa ihan sikana ja toisaalta, olen aina niin onnellinen, kun hän on mukana. Poika ei mitenkään käristä mua matkalla, mutta mulle riittää pelkkä hänen mukana olo. Pakko on yrittää ja sotkea parastaan.  Poika on hyvä valmentaja ja kannustaja äipälle. Matka taittui pojan maantiepyörällä ja edelleen ilman klosseja. Ne kyllä vielä tulee peliin jossain vaiheessa mukaan, nyt vaan vielä pelottaa. Pyörän opettelussa ja hallinnassa on hiomista muutenkin.

Olen kirjautuneena Stravassa. Tänään ansaitsin siellä ensimmäiset kruununi, elikkäs kahdella matkaosuudella naisissa paras. No, ei meitä siellä montaa naista ole. Mutta näistä kruunuista sain kyllä taas virtaa itselleni ihan älyttömästi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti