maanantai 4. toukokuuta 2015

Mun eka pyrstötiainen sekä töyhtöhyyppä

Olen koko talven kadehtinut muiden julkaisemia kuvia pyrstötiaisesta. Opiskelin sen äänen, että osaisin tunnistaa sen mökkipihallani. Hokasin, että olenhan minä monta vuotta jo kuunnellut tuota siritystä. Ekalla mökkikeikalla 12.4 sain sen ensimmäisen kerran kuvattua, kuvalaatu vaan oli erittäin surkea. Nyt 3.5 lähdin kameran kanssa kulkemaan kohti ääntä. Pyrstötiainen oli varsin nopea ja paikkaa alituiseen vaihtava. Mutta nyt sain kuitenkin sen laatuisen kuvan, että voin sen tänne julkaista.


Kevään toiveena oli saada mökkimatkalla joltakin pellolta kuvattua töyhtöhyyppä. No, mies ajaa ja vauhtia 80 km tunnissa. Paljonko siinä kuvaat. Mutta sunnuntaina lähtiessämme mökiltä, minua onnisti. Vauhtia vähän ja mies itse tokasi, että mikäs se siinä ja jarrutti. Taisin olla ulkona jo ennenkuin auto täysin pysähtyi. Kiirettä piti kuvan kanssa, mutta nyt tämäkin lintu on itselleni bongattuna kuvallisesti.





Kuvat ovat aloittelijan tasoa, mutta mielenkiintoista seurata, kuinka omat taidot karttuvat (jos karttuvat) tässä kuvaamisen saralla. Aloitin kuvaamisen keväällä 2015.

2 kommenttia:

  1. Ihana pyrstötiainen ja hieno töyhtöhyyppä! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista Sara D.B. Tämä uusi harrastukseni; lintujen seuraaminen ja kuvaaminen on lyhyessä ajassa vienyt mennessään. On uskomatonta kuinka monta vuotta elämästäni olen voinut kulkea ``silmät kiinni``. Aina toki luonnosta pitänyt, näpsinyt kuvia ja nauttinut lintujen konserteista. Mutta nyt se iski täysillä.

    VastaaPoista